تجهیزات گردشگری

 تجهیزات گردشگری
دانلود مقاله


روپ ادونچر یا ماجراجویی با طناب

روپ ادونچر یا ماجراجویی با طناب  (Rope Adventure) یا پارک طنابی، یک مسیر ماجراجویانه برای تفریح و فعالیتهای ورزشی برای تمامی سنین و بویژه کودکان و نوجوانان است. طراحی مدولار این سیستم، باعث می شود تا هم برای محیطهای باز مانند پارکهای تفریحی و کمپ ها و هم برای فضاهای سرپوشیده نیازهای مختلف را به آسانی پوشش دهد و ضمن تضمین لذت و تفریح استفاده کنندگان، درآمد اقتصادی بهره بردار را نیز تأمین نماید. 
تمامی بخشهای هیجان انگیز این سیستم شامل پرش، طی موانع و صعود و فرود از موانع مختلف در میانگین ارتفاع 5 متری( قابل تغییر) انجام می پذیرد و افراد از سن 5 تا 95 می توانند از آن استفاده کنند.
ساختار سیستم پارک طنابی در عین سادگی از دقت و ظرافت خاصی بهره می برد. امنیت استفاده کنندگان، توسط سیستم ابداعی و مدرن موسوم به ” لایف لاین” تأمین و به این ترتیب سلامت استفاده کنندگان ازآغاز تا پایان خط، کاملاً تضمین می گردد.  سیستم ایمنی “لایف لاین”  وسیله سرگرمی آموزشی ماجراجویی با طناب یا پارک طنابی در عین حال امکان مدیریت سریع و آسان دستگاه را نیز فراهم می کند به نحوی که با تنها یک نفر اپراتور می توان همه امور آن را انجام و بر آنها نظارت نمود.

روپ ادونچر ، سیستمی بسیار خوش منظر، کاربردی، آموزشی و قابل استفاده برای تمامی سنین و همراه با نشاط و هیجان و در عین حال در کمال امنیت می باشد.
آیتم هایی که در طراحی بازی روپ ادونچر  یا پارک طنابی در نظر گرفته شده شامل موارد زیر می باشد:

1- ارتفاع سکو ( Platform height )

2- طول هر بازی ( Play Element length)

3- تعداد بازی ( No. of play elements)

4- ظرفیت هر طیقه ( Capacity)

5- ابعاد دستگاه ( Dimension)

6- تعداد اپراتور