افتتاح «پل دانش» بر روی رودخانه بختیاری

افتتاح «پل دانش» بر روی رودخانه بختیاری

به گزارش پایگاه خبری گُلوَنی «پل دانش» بر روی رودخانه بختیاری که در نزدیکی مرز استان‌های لرستان و خوزستان قرار دارد در ۲۰ بهمن ماه به همت موسسه خیریه مهر گیتی افتتاح شد.
در این مراسم تعدادی از دانش آموزان و معلمان روستایی و افرادی به نمایندگی از عشایر کوچ‌نشین حضور داشتند.
مهندس بختیاری، ‌یکی از اعضای هیئت امنا موسسه خیریه مهر گیتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گُلوَنی گفت:
طی بازدیدی که سال ۹۳ از کنار رود بختیاری داشتیم متوجه شدیم در ۳۰ کیلومتری این رودخانه که از قسمت بالادست رودخانه تا پایین دست آن است هیچ پلی وجود ندارد تا دو طرف رودخانه را به هم وصل کند. اهالی مجبور بودند با سیم‌هایی که دو طرف رودخانه را به هم وصل کرده بود رفت‌و‌آمد کنند که بسیار خطرناک بود. همین رفت‌و‌آمد با گرفتن سیم‌های فلزی باعث شده بود افرادی به داخل رودخانه افتاده و یا انگشتشان در اثر برخورد با سیم قطع شود.برای همین تصمیم گرفتیم با کمک موسسه خیریه مهر گیتی در صورت امکان پلی بزنیم که هم دانش آموزان برای رفتن به مدرسه بتوانند راحت رفت‌و‌آمد کنند و هم اهالی کوچ نشین موقع کوچ از این پل استفاده کنند. خوشبختانه افراد زیادی به ما کمک کردند تا توانستیم هزینه لازم برای ساخت این پل را تهیه کنیم. بالاخره به حول قوه الهی توانستیم با موفقیت این کار را تمام کنیم. به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و این‌که در بین کوه‌های زاگرس قرار داشت و باید لوازم مورد نیاز را با هلیکوپتر به منطقه می‌رساندیم، این پروژه دو سال طول کشید.
بنده به نوبه خود از وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور عشایری و آموزش و پرورش استان های لرستان و خوزستان و همچنین از همه عزیرانی که در این مدت به ما یاری رساندند و سهمی در این اتفاق مبارک داشتند تشکر می‌کنم.

موسسه خیریه مهر گیتی نهادی غیردولتی و نیکوکارانه است که با هدف تلاش برای ساختن ایرانی عاری از تبعیض و فقر فرهنگی و با ماموریت مشارکت در احداث فضاهای آموزشی- فرهنگی در مناطق محروم در سال ۱۳۸۴ تشکیل شده است. مهر گیتی علاوه بر مدرسه‌سازی طرح‌های مختلفی را نظیر: حمایت تحصیلی از دانش آموزان، اهدا رایانه و اهدا کتاب را با موفقیت به انجام رسانده است.

مرجع خبر : http://golvani.ir/?p=35315